DPF Αναγέννηση |  DPF Αντικατάσταση | DPF Καθαρισμός

Αντιμετωπίζετε πρόβλημα με το φίλτρο μικροσωματιδίων σας;

  • Έχετε ενοχλητικά λαμπάκια στο καντράν;
  • Το αμάξι σε «ασφαλή λειτουργία» ή μειωμένη απόδοση;
  • Αυξημένη κατανάλωση και αδυναμία στην επιτάχυνση;
  • Ακριβά κόστη αντικατάστασης του Φίλτρου Μικροσωματιδίων Πετρελαιόυ (DPF)

Τι είναι το DPF;

Το Dpf (Φίλτρο Μικροσωματιδίων Πετρελαίου) επίσης γνωστό ως FAP σε ορισμένα γαλλικά μοντέλα, είναι μια συσκευή που τοποθετείται στο σύστημα εξαγωγής των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων για τη μείωση των εκπομπών αιθάλης ώστε να πληρούν τα ευρωπαϊκά και ελληνικά πρότυπα εκπομπών ρύπων. Τα συστήματα DPF εφαρμόστηκαν στα επιβατικά αυτοκίνητα από το 2003 σε ορισμένα μοντέλα, έχοντας γίνει απαραίτητο στα μοντέλα 2009 και μετά προδιαγραφών Euro 5.

Όπως κάθε φίλτρο έτσι και τα Φίλτρα Μικροσωματιδίων Πετρελαίου (DPF), χρειάζονται να καθαρίζονται τακτικά για να λειτουργούν κανονικά. Αυτό γίνεται μέσω της λειτουργίας της αναγέννησης, η οποία αυξάνει τα πετρέλαια στο θάλαμο καύσης για να σηκώσει τη θερμοκρασία των καυσαερίων ώστε να καθαριστεί το DPF, αφήνοντας πίσω τη στάχτη της καμένης αιθάλης είτε με ξεχωριστό δοχείο ουρία (Adblue) που τοποθετήθηκε στα περισσότερα μοντέλα μετά το 2011. Η διαδικασία της αναγέννησης μπορεί να διαπιστωθεί από τον οδηγό όταν το αυτοκίνητο έχει υψηλές στροφές χωρίς να έχει την απαιτούμενη απόδοση, αφήνοντας ένα άσπρο ή καφέ καπνό από την εξάτμιση.

Με το καιρό τα φίλτρα χρειάζονται αντικατάσταση, αφού γεμίζουνε και μπορεί να προκαλέσουνε βλάβη στον κινητήρα και στο turbo, είτε βγάζουν ηλεκτρονικό σφάλμα βάζοντας το αυτοκίνητο σε ασφαλή λειτουργία, μέχρι να διορθωθεί το πρόβλημα. Οι κατασκευάστριες εταιρίες το έχουνε στη λίστα με τα αναλώσιμα του service, αφού η αντικατάσταση του είναι επιβεβλημένη μετά από κάποια χιλιομέτρα. Το κόστος αντικατάστασης κυμαίνεται από 1500-2500 ευρώ στα περισσότερα μοντέλα ανάλογα με την κατασκευάστρια εταιρία.

Προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί πετρελαιοκίνητων με DPF.

Άμα η αναγέννηση δεν ολοκληρωθεί σωστά, όπου η τυπική διαδικασία είναι να οδηγηθεί το όχημα σε υψηλές στροφές (πάνω από 3000rpm για 15-25 λεπτά) στην εθνική, τα φίλτρα μπλοκάρονται αφού γεμίζουνε σκόνη αιθάλης. Αυτή η κατάσταση οδηγεί σε μηχανικά προβλήματα, όπως το ράγισμα του turbo αφού δημιουργείται ‘back pressure’ και τα εκπεμπόμενα καυσαέρια δεν μπορούν να φύγουνε και εμποδίζονται από το μπλοκαρισμένο DPF. Ένα ακόμα αντίκτυπο είναι η αυξημένη στάθμη λαδιών αφού το κάρτερ γεμίζει με πετρέλαια, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στη μείωση της τριβής των πιστονιών στην επαφή τους με το μπλοκ του κινητήρα. Ένας ακόμα επικίνδυνος παράγοντας είναι η πιθανότητα φωτιάς διότι ένα μπλοκαρισμένο DPF προκαλεί υπερθέρμανση στην εξάτμιση.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Για τη διατήρηση της καλής κατάστασης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου υπάρχουνε καθαριστικά που μπορεί να προμηθευτεί ο ιδιοκτήτης και να τα ρίξει στο ντεπόζιτο ανα 15.000-20.000 ώστε να παρατείνει τη καλή λειτουργία του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου. Με αυτό το τρόπο το φίλτρο μικροσωματιδίων διατηρείται σε καλή κατάσταση για περισσότερα χιλιόμετρα, φιλτράροντας τα εξερχόμενα καυσαέρια.

Η * προσφέρει διάφορες λύσεις για τη διόρθωση των χαλασμένων φίλτρων μικροσωματιδίων:

  • Αντικατάσταση με O.E.M (Original Equipment Manufacturer) φίλτρο μικροσωματιδίων
  • Καθαρισμός του υπάρχων είτε επάνω στο αυτόκινητο είτε με την αφαίρεση του από αυτό
  • Τεχνητή αναγέννηση μέσω διαγνωστικού ελέγχου
  • Συμπλήρωση ουρίας (Adblue)
  • Παροχή καθαριστικού υγρού για το ντεπόζιτο πετρελαίου